Salvati planeta, nu mai trimiteti spam-uri

E-mail-urile nedorite nu sunt doar nedorite de catre utilizatori, dar fac si multi bani poluand natura. Institutul de cercetare ICF International a calculat ca cele 62 de miliarde de e-mail-uri spam trimise anul trecut au consumat 33 de miliade de Kilowati-ora, care au produs tot atatea emisii poluante cat 3,1 milioane de masini (mai exact, 7,5 miliarde de litri de benzina) sau cat un oras cu 2,4 milioane de locuinte in aceeasi perioada.

Salvam totusi natura daca ne gandim ca multe dintre spam-uri sunt blocate de filtre. Fara acestea am arunca anual in atmosfera tot atata CO2 cat 13 milioane de masini. Folosirea pe un an a e-mail-ului produce 131 de kilograme de CO2, dintre care 22% din spam.

Alte studii arata ca folosirea computerului si a internetului sunt responsabile pentru 2% din emisiile de CO2 la nivel mondial, tot atat de mult cat intreaga industrie aeronautica.

Comments (2)

Peste 60% dintre romanii din mediul urban utilizeaza Internetul

DailyBusiness a publicat ieri un studiu CATIbus efectuat de Mercury Research referitor la utilizarea Internetului in mediul urban. Studiul releva faptul ca 62% dintre romanii din mediul urban utilizeaza Internetul.

52% dintre persoanele chestionate (din mediul urban) folosesc mediul online pentru comunicarea personala, 35% il folosesc pentru navigarea pe world wide web si 31% pentru a descarca muzica, filme si jocuri.

In acelasi timp, 90% dintre tinerii intre 18 si 24 de ani folosesc internetul pentru comunicarea personala (e-mail, chat) si doar 8% dintre tinerii din aceeasi grupa de varsta nu utilizeaza Internetul deloc.

Comments

Bad view pentru Street View

Google a trimis de ceva timp in Europa mai multe masini dotate cu camere pentru ,,Street View”. Masinile au putut fi zarite pentru un timp si prin Bucuresti, desi cred ca cei de la Google vor avea mult de lucru la corectat pozele neclare rezultate in urma gropilor.

Desi un atac ar fi fost mai predictibil prin zonele obscure ale Bucurestiului, masinile Google au fost atacate in linistitul sat Broughton din Marea Britanie, unde oamenii au format un lant uman pentru a impiedica masinile sa le fotografieze strazile si casele.

Proiectul Street View de la Google este unul controversat si este disponibil pana acum pentru orasele mari din SUA, pentru parti din Franta, Italia, Spania, Marea Britanie, Olanda, Japonia si pentru o mare parte din continentul Australia. In Romania, sistemul NORC ofera posibilitatea vizualizarii online a strazilor pentru Bucuresti si mai multe orase importante din Romania ca Brasov, Sibiu, Cluj Napoca, Timisoara, Iasi sau Constanta.

Comments

Ce am mai aflat

Bloggerita Heidi
In Germania, exista peste 500.000 de bloguri, scrise predominant de femei. Se pare ca 99% din blogurile germane sunt dedicate timpului liber si hobby-urilor.

Blestemul SMS-ului faraonului
In Egipt, trei oameni au fost arestati pentru ca ar fi trimis un SMS care se crede ca a ucis o persoana. Se pare ca SMS-ul i-a provocat victimei dureri puternice de cap urmate de o comotie cerebrala ce a provocat moartea.

Poza de familie, reclama pentru calmante
O firma americana a lansat echivalentul Google AdSense pentru fotografii. Reclamele apar atunci cand treci cu mouse-ul peste produsul ce apare in fotografie si te directioneaza spre site-ul de unde poti cumpara produsul.

.ortodox
Firma de web management ICann a anuntat ca este pe punctul de a lansa noi domenii top-level. Dupa prescurtarile tarilor (.ro, .de) sau ale autoritatilor (.org, .eu), firma doreste sa ofere domenii ale religiilor, cum ar fi .catholic, .islam sau .buddhist.
Biserica Catolica a reactionat rapid, deoarece exista nenumarate probleme care ar aparea in urma acestei lansari, cum ar fi faptul ca aceasta trebuie sa-si imparta/dispute domeniul cu inca 18 biserici. Problema devine chiar mai grava atunci cand .islam va fi dorit atat de siiti, cat si suniti.

Comments

Si Pamantul respira!

Acum ceva timp am vazut pe BBC World un scurt reportaj despre site-ul BreathingEarth.net. Prezentatoarea spunea ca site-ul este o simulare organica a planetei, pentru ca are efecte sonore si in fiecare secunda se intampla ceva (adica se nasc/mor oameni si se emit milioane de tone de CO2).

Acum ca ecologia a devenit o moda, BreathingEarth.net creeaza awarness intr-un mod original. Din punct de vedere grafic arata foarte bine, este interactiv si iti poti forma o idee despre ce se petrece in acest “organism viu” in care traim cu totii.

Date interesante:
In Romania se naste cineva la fiecare 2,2 minute, insa o persoana moare la interval de 2 minute (e destul de echilibrata balanta), iar ca medie, fiecare persoana emite 5,23 tone de CO2/an. Nu suna prea promitator, nu? Totusi, stam mai bine la emisii decat nord americanii (19,66), australienii (18,17), rusii (11,5) sau decat multi vecini europeni. China este uimitoare la rata natalitatii: o persoana se naste la fiecare 1,7 secunde si alta moare la interval de 3,4 secunde.

Ce am invatat prin acest site:
– Daca vrem sa respiram aer curat, trebuie sa incetam sa ne sufocam planeta.
– Online-ul este un mediu prin care se poate comunica creativ despre teme importante.

Comments

Viitorul pietei de online video advertising

Piata de online video advertising va reusi, potrivit unui studiu dat publicitatii de AccuStream iMedia Research, sa intregistreze o crestere de 22,5% in 2009 si de 28,2% in 2010. In conditiile actuale, rata de crestere va scadea cu 36%, dar totusi cresterea este semnificativa.

Studiul dovedeste ca, desi bugetele scad, interesul pentru online video advertising ramane. In 2008, piata de publicitate integrata in materialele video a ajuns la 2,1 miliarde $, iar CPM-ul pentru o reclama preroll a fost in medie de 35 $.

Pana in 2013, piata de online video advertising americana va atinge 4.600 de milioane $, de la 587 de milioane $ in 2008. Estimarile pentru anul 2009 in aceasta privinta sunt de 850 milioane $, crescand in 2010 la 1.250 de milioane $, in 2011 la 1.850 de milioane $ si in 2012 la 3.000 de milioane $.

Afla mai multe despre acest studiu vizitand urmatoarea adresa. Informatii despre sistemul NoPrimeTime Video Ad Server-ul dezvoltat de TreeWorks gasesti aici.

Comments

Reputatia companiilor si comunicare online

Comunicatorii apeleaza tot mai des la mediul online pentru imbunatatirea reputatiei companiei. Internetul poate intr-adevar imbunatati imaginea firmei dar, acest proces trebuie sa aiba loc in cadrul unei strategii, deoarece acest mediu poate avea un revers puternic, comentariile angajatilor nemultumiti putand sa distruga reputatia companiei.

Potrivit unui studiu efectuat de agentia de PR Weber Shandwick, o mare parte dintre managerii companiilor nu constientizeaza riscurile gestionarii gresite a comunicarii interne, mizand pe comunicarea externa (in special in online).

Astfel, dintre aproximativ 700 de manageri intervievati, doua treimi nu considerau ca remarcile proaste pe care angajatii le au in mediul online despre companie pot dauna imaginii acesteia. In acelasi timp, 84% dintre acestia considera ca materialele negative aparute in presa despre companie sunt cel mai mare risc in pierderea increderii.

In acelasi timp, studiul arata ca 64% dintre managerii companiilor considera ca internetul este o modalitate foarte eficienta de a imbunatati reputatia companiei, iar 63% dintre respondenti folosesc intenetul pentru a obtine feedback de la client.

Comments

Online Faust

Dante Knoxx are 24 de ani, locuieste in Bournemouth, Marea Britanie, este somer si canta. La sfarsitul lunii decembrie, Dante Knoxx a introdus un anunt pe Ebay, ,,Suflet de vanzare”, ,,stare: folosit”. Cumparatorul va primi un act prin care sa certifice propietatea sufletului lui Dante Knoxx, 10% din castigurile obtinute din cantat, plantarea a trei pomi anual si rapoarte la sfarsitul anului despre starea sufletului. Pretul de pornire este de 27.000 de euro, iar, pentru cel care vrea sa cumpere direct, pretul este de 700.000 de euro.

Desi mai multe grupari religioase au replicat ca sufletul nu poate fi vandut mentionand ca acesta este propietatea lui Dumnezeu, licitatia continua. Este iefin sau scump? Dupa moarte, propietarul il va da in judecata pe Dumnezeu? Se aplica aici legea 112? Ebay a anulat in cele din urma aceasta licitatie.

Comments

The Cloud

Cloud computing defineste un nou stil de a folosi computerul, programele devenind servicii disponibile pe internet. Norul defineste conceptul de software ca serviciu, computerul folosit devenind asfel doar un access point, informatia fiind stocata si redata utilizatorului indiferent de computerul de pe care se conecteaza.

In era in care, pentru a-ti proteja informatiile de pe computerul personal trebuie sa fii expert in antivirusi, firewall-uri, adica sa fii tu insuti un hacker, ideea cloud-ului devine o solutie tot mai promitatoare. Stocarea datelor personale in sute de servere ingreuneaza foarte mult furtul de informatii. Totusi, cloud-ul poate deveni o solutie abia atunci cand modelul va fi unul matur si sigur atat pentru companii, cat si pentru utilizatorii simpli.

Si poate ca reinventarea modului in care vedem utilizarea computerului este necesara, tinand cont de faptul ca un studiu al EMC Corporation arata ca in 2010 vom crea si copia aproximativ 988 de miliarde de GB (988 de exabiti). In comparatie, in 2006, universul digital acoperea doar 161 de exabiti.

Comments

Cresteri impresionante ale referirilor la criza economica in blogosfera si mass-media

Situatia economica si financiara sunt subiecte din ce in ce mai comentate in blogosfera romaneasca in ultima perioada, asa ca ne-am hotarat sa facem o monitorizare dupa numarul aparitiilor unor anumiti termeni legati de conceptul de criza.

Monitorizarea termenilor ,,criza”, ,,criza financiara”, ,,criza economica”, ,,credite”, ,,imobiliare”, ,,somaj”, ,,dobanda”, ,,faliment” si ,,inflatie” s-a facut pe intreg parcursul anului trecut atat in blogosfera, cat si in mass-media.

Se poate observa din aceasta analiza cresterea spectaculoasa a interesului bloggerilor si jurnalistilor pentru aceasta tema incepand cu luna septembrie.

Puteti citi analiza integrala ce contine datele pentru toti termenii si exemple aici.

Comments (1)

« Previous Page« Previous entries « Previous Page · Next Page » Next entries »Next Page »