Ziarul in online, de la PDF la strategie

Ziarele au fost des criticate pentru faptul ca nu se adapteaza indeajuns de repede lumii online si ca profiturile multor publicatii au scazut tocmai din aceasta cauza. Totusi, ziarele fac eforturi si exista inca sceptici care nu cred ca locul acestora este in online.

Un studiu al Bivings Group arata ca, in 2007 dintre 100 de publicatii mari din SUA care aveau site, 92 ofera materiale video (31% mai mult decat in anul precedent), 97% ofera RSS, 95% au bloguri ale jurnalistilor, 49% ofera podcast si doar 33% ofereau posibilitatea comentariilor la articole.

Desi nu exista studii in acest domeniu si pe piata autohtona, se poate observa totusi ca publicatiile importante incep sa inteleaga necesitatea unei puternice prezente online. Exista diferente in mass-media romaneasca ,aceasta oferind intr-un numar mult mai redus continut video, dar mult mai multe publicatii ofera posibilitatea de a comenta articolele. In acelasi timp, oferta ziarelor pentru cititorii care folosesc telefoanele mobile este destul de redusa, dar aceasta va creste cu cat numarul utilizatorilor va fi mai mare.

In acelasi timp, presa online romaneasca experimenteaza si incepem sa vedem strategii integrate de comunicare online (website, blogging, micro-blogging, social networking etc.). Este bine ca ziarele romanesti incep sa inteleaga importanta online-ului si sa continue sa tina pasul cu cititorii.

Leave a Comment