Tools and tips @ TW

Am fost ieri la Netoo #3. A fost misto. S-a vorbit despre bloguri corporative.

Pozitia mea ca reprezentant al unei firme de servicii very custom a fost ca blogurile au un rol de signaling si un rol in relationarea umana. In pregatirea terenului de discutie si in stabilirea compatibilitatii de valori cu posibilii clienti.

Care sunt toolurile care le folosim noi la TW?

1. Knowledge base – Foarte important. Utilizat zilnic. Pe baza de wiki. Bagam in el toate chestiile tari pe care le descoperim. Dar si numerele de telefoane de la taxiuri. Si procedurile de lucruri. Si documentele. Si mailurile standard. Si regulile de lucru.

E misto ca poti sa separi totul pe namespace-uri, categorii, subcategorii. Si ca poti sa dai acces la toata lumea fara sa iti fie frica ca cineva o sa stearga din greseala. Si pentru ca poti sa vezi istoricul unui document. Si daca vrei poti sa il folosesti ca pentru discutii pe un subiect.

2. Time/project tracking – O firma de servicii custom numara ore taxabile. Si calculeaza progresul unui proiect. Iar cand clientii sunt stabili si evaluarile de costuri se fac la finalul lunii e important sa le oferi un desfasurator frumos si nu, ca la unele restaurante, o fituica de tipul “Masa 15 persoane – 7 milioane”. Si e bun si pentru companie. Pentru ca poti sa calculezi eficiente, grad de ocupare pe oameni, profitabilitate a unui client, istoric al activitatii unui membru al echipei sau al unui intreg departament. Chestia asta ne-am facut-o singuri. Si poate pe la anul o sa-i dam drumul si ca produs. Chiar are sens.

3. CRM – Ne-am facut noi mini-CRM-ul nostru. Din pacate nu-l utilizam prea des. Probabil pentru ca CRM-ul functioneaza in companiile cu clienti multi si valoare relativ redusa. In retail, de exemplu. Oricum, poate il facem public si pe asta.

Stiu ca are o functie misto de monitorizare a interactiunii utilizatorului cu situl. Adica daca dai un email cuiva, afli daca l-a deschis, de cate ori l-a vazut, daca l-a forwardat, pune niste cookieuri si apoi iti spune daca omul revine si se uita pe site si de cate ori si cand. Asta merge foarte bine pentru filtrarea prospectilor. De exemplu, esti o companie care vinde automobile, ai o baza de date cu clienti, le dai un email prin care anunti un nou model. Apoi vezi care musca nada: care intra pe site, si care revine in urmatoarele zile, care se uita pe la pagina de preturi, de exemplu. Care forwardeaza si daca cei la care s-a forwardat intra si ei. Dupa care poti sa ii iei pe cei mai promitatori la telefon. Sa le oferi un test drive. Sau ceva discounturi.

4. Blog – Pentru ca am vrea sa povestim ce mai facem noi pe aici, cum mai vedem noi lucrurile din industrie si ce idei ne-au mai traznit prin cap. Si sa tinem legatura cu clientii nostri. Si sa aducem alti noi. Si sa iesim cu ei la o bere si sa povestim chestii. Pentru ca in proiectele mari, intinse pe perioade lungi, relatia chiar conteaza. Poate cel mai mult.

12 Comments »

  1. Netoo #3, the aftermath « netoo said,

    November 29, 2006 @ 16:43

    […] Tree – Tools and tips […]

  2. Filip said,

    November 29, 2006 @ 17:51

    As fi curios ce wiki folositi si, mai ales, cum. Descrierea facuta mai sus suna bine! 🙂

  3. catalin said,

    November 29, 2006 @ 18:07

    Filip, utilizam MediaWiki (cel pe care merge si wikipedia). Avem namespace-uri pe departamente (Programare, Design, Comunicare, Administratie) si apoi structurare pe categorii/subcategorii cu pagini centralizatoare. Toata lumea e libera sa treaca lucruri acolo. De fapt e obligata sa treaca lucrurile destepte gasite sau facute. La fel procedurile si alte chestii.

  4. Filip said,

    November 29, 2006 @ 18:11

    Catalin, multumesc pentru informatie. Marturisesc ca-mi place conceptul :).

  5. catalin said,

    November 29, 2006 @ 18:22

    Dap, ti-am vandut un pont. Dar sa nu-l spui la altii. Sau sa-l spui doar la cei care merita. With great power come great responsibility 😉

  6. Florin Grozea (Hi-Q) said,

    November 29, 2006 @ 19:20

    Interesant, nu stiam de Media Wiki, multumesc. Mi-am notat…!

  7. Andrei said,

    November 30, 2006 @ 00:33

    Cătălin, foarte mișto discuția ținută de tine (chiar a fost o discuție și nu un monolog). Foarte reușite și cărțile de vizită și întreaga inițiativă cu mapa TreeWorks. Referitor la set-up-ul vostru, eu aș fi mers pe Basecamp, ca și Radu. Am acces la un Basecamp full via ROSI și îmi place la nebunie.

    Câteva mici observații: e Knowledge Base, nu Knowlege base și e time tracking, nu time traking 🙂

  8. Andrei Maxim | ro » Blog Archive » Netoo 3, pe larg said,

    November 30, 2006 @ 00:40

    […] Update: Tot despre Netoo la Florin, Zuza, la primul Netoo, Cristi Manafu, Zoso, Piticu, vreo 8 poze cu telefonul, NetBoy (și el la primul Netoo), Stil XXI, Tree, Nihasa pe Blogoree, Nihasa, despre bere, Radu Ionescu, Piticu, niște concluzii și mp3-uri, Ionuț Oprea, din nou Ionuț Oprea, Adrian Cristea, Flickr, poze de Nihasa. Lista completă la Netoo. […]

  9. Marius Balaci Blog - Comunicare si relatii publice » Blog Archive » 10 pasi sa incepi un blog de companie said,

    November 30, 2006 @ 01:59

    […] Marti s-a intamplat a treia intalnire Netoo. N-am apucat sa scriu pana acum despre ea. Au facut-o altii: manafu, zoso, andrei, florin, cristea, piticu, zuza, nihasa, stilxxi, tree, radu si ionut. Sa ma ierte daca au mai fost si altii pe care nu i-am mentionat aici. […]

  10. Filip said,

    November 30, 2006 @ 10:14

    Noi folosim Basecamp mult…
    (acum suntem chit :p)

  11. catalin said,

    November 30, 2006 @ 17:54

    Salut Andrei,

    Multumesc pentru aprecieri si observatii. Noi am testat si BaseCamp inainte sa ne apucam sa ne facem toolul nostru intern, insa ne-am facut ceva care sa fie cat mai pe specificul nostru. Poate le facem publice + prezentari candva. Dar mai incolo ca acum suntem aproape ingropati in munca.

  12. LexArrow said,

    January 11, 2007 @ 14:28

    Am gasit un film interesant de la Affiliates Summit Google despre business blogs

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Leave a Comment