PR Week: ze prezentare

Am prezentat marti in cadrul PR Week 2008 in panelul de ,,Comunicare interna sau cum gestionam asteptarile angajatilor” tema ,,Blogul ca instrument de imbunatatire a comunicarii interne”.
Pentru ca blogul este un puternic instrument de comunicare si informare, acesta a devenit tot mai important in comunicare interna fiind accesibil unei comunitati închise. Blogul intern are drept scop stimularea, motivarea sau ajutarea membrilor acesteia si exista tot mai multe organizatii care incurajeaza aceasta forma de comunicare (Google, IBM, Microsoft, HP, Macromedia, etc.).
Intr-un mediu tot mai canalizat pe comunicarea online este si normal ca o organizatie sa isi propuna ca in planul de comunicare interna sa includa cele mai potrivite solutii online. Tinand cont de varsta medie a angajatilor din companiilor care inteleg importanta relatiilor publice, aproximativ 30 de ani, si profilul demografic (studii superioare, activi, din mediul urban) este apropiat profilului blogger-ului sau cititorului de blog, este si normal ca o companie sa recurga la aceasta solutie.
Blogul intern este nu doar o moda ori o practica sau moderna, el este o forma foarte buna de a genera resurse atat pentru comunicarea interna, cat si cea externa. Ceea ce se dovedeste greu in crearea si sustinerea unui astfel de blog este generarea de continut din partea angajatilor cat si sustinerea comunicarii. De aceea este recomandabil sa:

  • cunoasti foarte bine interesele angajatilor si sa scrii in concordanta,
  • sa scrii pe blog despre lucruri de interes in blogosfera care ar putea fi in relatie cu compania la care activezi,
  • sa pui trackback-uri ale unor articole din blogosfera care au legatura cu compania,
  • sa stimuleazi dezbaterea prin folosirea unor intrebari la sfarsitul posturilor.

Multe din informatiile necesare se pot gasi usor prin ZeList iar barometrul lunar al blogosferei, disponibil pe prima pagina, poate fi o solutie pentru intelegerea usoara a informatiilor si alegerea celor importante.

Leave a Comment