How do you write right?

Tricourile inscriptionate spun ceva despre omul care le imbraca. Citate preluate, idei amuzante sau fraze care se vor ironice (I see dumb people / I smile because I have no idea what’s going on / Your lips keep moving and all I hear is Blah Blah Blah). Arata despre un om ca este ori ironic, amuzant, fan al unei trupe, cu imaginatie bogata sau nu, insa, inainte de toate, ca vrea sa se diferentieze in fata celorlalti.

Cum trebuie sa fie textul de pe un tricou asa incat sa poata fi citit? Scurt, concis, mare. Pentru ca strada este un mediu dinamic. Oamenii se misca, alearga, se grabesc. Textele trebuie scrise asa incat sa se adapteze mediului.

Mediul online seamana intr-o mica masura cu tricourile de pe strada. Scanare, rapiditate si concizie. Daca luam un exemplu concret, observam de ce e atat important nu numai design-ul, uzabilitatea, ci si ce spui si cum spui.

Mai sus avem un text compact. Poate e doar o parere subiectiva, insa designul primului text nu seamana cu acesta:

Ce le diferentiaza? Liste, bullet points, o singura idee pe paragraf, spatiu alb, structura clara, link-uri. In fond, cateva elemente care fac vizitatorul sa iti citeasca pagina sau sa mai intoarca. Pentru ca i-a placut si nu i-a fost greu sa afle ce dorea.

Dar cum scrii, practic, ceva pentru Internet? Te pui in locul cititorului, alegi cuvintele cheie (cele care vor fi subliniate, linkuite etc.), incerci sa structurezi textul asa incat sa fie aerisit, si nu un bloc compact. Gandeste-te daca o parte din informatie poate fi exprimata mai usor cu ajutorul unei fotografii, al unui grafic sau tabel. Nu lasa o cantitate mare de informatie pe o singura pagina; e mai usor sa inserezi un link spre un fisier de download sau spre o alta pagina pentru cei cu adevarat interesati. Mai multe depre ce si cum sa scrii online aici.

Leave a Comment