Google-centered online world

Google face un deal de 900 milioane cu MySpace – exclusivitate pe cautari/publicitate pe MySpace si alte proprietati Fox pe timp de 4 ani.

Google face un deal pe distributia de video content cu MTV. Unii ar spune ca Microsoft le-a luat-o inainte cu dealul Urge cu MTV (content audio), dar se uita ca majoritatea contentului audio apartine caselor de discuri (care nu merg aparent pe un model cu unic distribuitor). Si daca Google va vedea ca merge se va baga repede si pe iTunes, garantat.

Deci Google are acum atat spatiul, cat si produsul de vandut generatiilor tinere. Si tehnologia sa targheteze la marele fix. Cu un deal pe patru ani, se vor simti foarte confortabil in a inventa algoritmi specifici pentru MySpace care sa exploateze foarte bine particularitatile serviciului (sistemul de networking, partea de profiluri, collaborative filtering etc). Mai ales ca au suficienta experienta cu Orkut ca sa stie de unde sa o apuce.

Din “where do you want to go today?” al lui Microsoft, se va ajunge la “today you want to buy a vintage album with the B-sides of Dr. Dre, and a pair of Converse shoes, red with black sole. We know it because we can read your behavior and demographic patterns” al lui Google.

Si daca mai adaugam si dealul cu Associated Press, cred ca gradual se va schimba modelul de afacere. Sau mai degraba vor adauga la el. Pe langa publicite contextuala, impresia mea este ca vor adauga distributia de bunuri intangibile (muzica, video, articole, carti) in acelasi regim contextual. Si cu o baza de actiune distibuita pe toate siturile partenere majore (AOL, MySpace) si pe cele din reteaua AdSense. Plus ca deja au un engine de micropayments prin Google Checkout.

Leave a Comment