Cum iti pierzi cititorii – 10 greseli frecvente in blogging

Pentru ca in ultima perioada ne-am ocupat indeaproape de ZeList.ro am hotarat ca sa facem un blog special pentru acesta unde puteti afla noutati despre top, citi mai multe despre cum functioneaza sistemul si puteti face sugestii. Din acelasi motiv ne-am hotarat sa scriem un post despre succesul in blogging, mai exact despre greselile frecvente.

Cititorii unui blog se castiga greu si se pierd usor. Asa cum exista tehnici de a atrage cititori, exista si greseli care fac utilizatorii sa renunte la a mai intra pe blogul tau:

1.  Prea multe posturi!

Este recomandat sa scrii des (1-5 posturi pe zi), sa vii mereu cu informatii noi, dar nu exagera, deoarece cititorii se limiteaza la a citi cateva posturi si, daca de fiecare data cand revin pe blogul tau gasesc pagini intregi de articole, acestia le vor citi doar selectiv, in functie de titlu, pierzand firul si interesul.

2.  Posturi neregulate

Scrie mai putin, dar constant decat sa scrii intr-o zi multe posturi si sa uiti sa mai publici ceva timp de o saptamana. Vizitatorii vor fi interesati sa te citeasca atunci cand scrii, dar se vor simti frustrati cand vor intra pe blog si nu vor gasi nimic nou.

3.  RSS-feed

RSS-feed-ul partial sau total nu te face sa pierzi din cititori, doar ca acestia nu vor mai accesa pagina ta. O idee mai buna ar putea fi RSS-feed-ul partial, pentru ca cititorii sa aleaga doar posturile care ii intereseaza.

4.  Schimbarea temei blogului

Focusul unui blog este important pentru ca cititorii aleg sa te citeasca tocmai din aceasta ratiune. Daca vrei sa schimbi ceva, cauta sa redefinesti tema blogului, dar daca vrei sa o schimbi cu totul deschide un alt blog care va atrage cititorii temei respective.

5.  Posturi redundante

Cauta ca articolele tale sa aiba mereu prospetime, articolele repetitive vor plictisi cititorul. Poti sa scrii mai multe posturi pe aceeasi tema care sa continue actiunea sau informatia, dar nu este bine sa o repetati.

6.  Continut neinteresant

Vezi care sunt articolele care i-au interesat cel mai mult pe cititorii tai si cauta sa scrii in stilul acela si cu teme cel putin la fel de intereante. In acelasi timp, nu te sfii sa scrii despre informatii mai vechi. Interesant nu este neaparat sinonim cu nou, multi oameni citesc blogurile pentru a afla opiniile celorlalti.

7.  Continut irelevant

Scrie posturi care sa se potriveasca temei blogului tau, nu alege sa fii original prin a scrie bancuri cu blonde daca tu scrii despre macro-economie. Intelege-ti cititorii si vezi ce i-ar putea interesa si ce nu. Poate ca bancurile despre contabili s-ar potrivi.

8.  Prea mult blogger-ego si self-PR

Blogul este desigur o forma de self-PR, dar cauta sa eviti excesele. Asa cum oamenii ii evita pe laudarosi, asa evita si blogurile laudaroase.

9.  Continut calitativ

Multe dintre blogurile romanesti sunt doar jurnale online sau colectii de videoclipuri embedate si texte plate. Cauta o tema care te intereseaza atat pe tine cat si pe ceilalti si scrie post-urile asa cum ti-ar placea sa le citesti chiar tu.

10. Prea mult text

Indiferent cat de interesanta ar fi tema, nu scrie foarte mult. Scroll-ul este neplacut si multi dintre cititori au tendinta de a scana textele de marimi impresionante pierzand, posibil informatii relevante. Un blog cu multe post-uri lungi nu va fi citit, deoarece, indiferent cat de interesante sunt subiectele textele mari vor ingreuna citirea. Daca trebuie sa scrii totusi mai mult cauta, sa spargi textul.

2 Comments »

  1. dimitri said,

    November 7, 2008 @ 19:57

    Din alea 5 posturi cel puţin unul va avea conţinut irelevant. Nu poţi scrie mult şi interesant într-un mod constant.
    Referitor la calitatea blogurilor am observat că cele cu cele mai înalte standarde şi care le şi respectă sunt blogurile de nişă.

  2. io said,

    December 10, 2008 @ 14:27

    Adica, daca un blog are Continut calitativ (9), risca sa-si piarda cititorii??

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Leave a Comment