Cele 15 minute de faima in online. Global

Sau, ma rog, pot sa dureze si cateva zile.

1.Asadar, PROTV a pus miercuri pe site-ul lor materialul filmat de cameramanul lor in Himalaya, aratand asasinarea unor tibetani de catre armata chineza.

2. Sambata arunc si eu o privire pe site si vad ca protv.ro merge greu. Aflu de la Robi (coordonatorul diviziei online a televiziunilor MediaPro) ca se datoreaza faptului ca filmul respectiv este linkat de pe onet.pl – cel mai mare portal polonez si asta a creat un super-spike in trafic.

3. Tipii din IT-ul Pro-ului se misca foarte repede si adauga capacitate/servere. La fel si editorii sitului care adauga in cateva ore o versiune in engleza a materialelor (aici si aici).

4. Traficul sitului creste enorm (la un moment-dat vazusem ca avea cel mai mare numar de vizitatori in ultimele 24 de ore, cu exceptia Softpedia). Si luati aminte ca majoritatea vizitatorilor veneau pentru film, deci consum mare de banda.

5. Astazi vad in GoogleNews un ditamai clusterul (peste 100 articole) pe tema cameramanului care a filmat executiile din Tibet. Cu aparitii in digg.com, boingboing.net, International Herald tribune, News Corp, Guardian, CBS News, etc.

Si acum observatiile mele:

1. Onet.pl e listata la bursa din Varsovia. Cu o capitalizare de 1.2 miliarde zloti si vanzari in 2005 de 85 milioane zloti. Asta inseamna in dolari – 400 milioane si respectiv 29 milioane. Onet.pl a trimis intr-un interval mai mic de 24 de ore, ieri, peste 79 de mii de unici. Cu un articol care aparea intr-o categorie a portalului de stiri. Intrebarea firesca: ce trafic au astia.

Am impresia ca cel putin de 15-20 de ori peste nivelul portalurilor romanesti, altfel nu se explica cum de a trimis atatia vizitatori.

2. Uite aici un exemplu de Press 2.0 Ma refer la modul in care linkeaza la bloguri si alte surse externe.

3. Este important sa ai resursele hardware pentru a face fata genului asta de spike in trafic.

4. Sunt curios daca CNN va prelua stirea. Si autoritatile occidentale. La momentul de fata, cam au nevoie de votul Chinei in cazul Coreei de Nord si impresia mea este ca nu prea ar dori sa ii alieneze pe chinezi cu povestea asta. Dar sa fim optimisti.

5. Comparati coverage-ul in media traditionala cu cel din digg.com. Care reuseste sa genereze o cantitate mare de comentarii si reactii.

6. Sunt curios cat de mult in sus se duce stirea respectiva. Adica au trecut cateva zile de cand aparut pana cand a preluat-o un canal extern mare (Onet.pl) si apoi doar cateva ore pana cand au luat-o publicatiile/canalele internationale de limba engleza.

Later update (16 oct): Mihai de la PROTV da detalii tehnice aici. 2100 giga in 10 ore e ceva!

1 Comment »

  1. Mihai said,

    October 17, 2006 @ 01:07

    Pe digg.com stirea a fost destul de impartita . Cel mai mare a ranking a avut linkul catre film cu comentariu “speechless” . Locul 22 in topul saptaminal cu 1060 digs. Nu stiu in ce masura e relevant numarul de digs cit numarul de comentarii este interesant: 138.
    Mai sint tot pe digg.com alte stiri care releaza despre acelasi lucru:
    654 de digs Chinese Troopers Shooting Fleeing Tibetans (Video)
    ( 97 comentarii )

    Cred ca adunate ajung cam pe la 1800 digs cu 200 comentarii iar asta ar insemna un loc 7 saptaminal.

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Leave a Comment