Cafea cu parfum de bani

Stau la birou si ma uit pe niste site-uri de stiri in timp ce sorb din cafeaua de dimineata. Inceputul unei noi zile on the job. Brusc imi dau seama ca alte cateva milioane de oameni fac exact acelasi lucru in exact acelasi timp cu mine. Nu stiu daca e reconfortant sau ingrijorator, si nici n-am timp sa meditez la asta. Coincidenta sau nu, langa mine e ultimul numar din BusinessWeek. Cu Starbucks pe coperta.

Trebuie sa recunosc ca aburii celei mai faimoase cafele din lume nu m-au ametit inca. Nu stiu daca e de vina pretul-care mi se pare cam piperat, oricat de magica ar fi licoarea respectiva- sau faptul ca singurele cafenele din Bucuresti sunt amplasate in locatii pe care le evit instinctiv (Mall Vitan si Plaza Romania) dar n-as putea spune ca sunt un fan Starbucks. Asta nu inseamna insa ca nu mi se pare interesanta si, in parte, inexplicabila atractia pe care acest brand o exercita asupa romanilor. Pentru ca nu sunt de ajuns cateva statistici reci (15.000 de cafenele in intreaga lume, un profit de peste 500 de milioane de dolari anul trecut) sa justifice dorinta tuturor de a fi asociati cu aceasta marca. Dincolo de orice alte argumente obiective, Starbucks este locul unde e bine sa fii vazut. Nu te duci doar ca sa-ti iei o cafea, ci ca sa imprumuti o atitudine. Oricat de gustoasa sau aromata ar fi bautura, e binecunoscutul logo de pe pahar cel pentru care platesti de fapt.


Sau cel putin asa mi se pare mie acum, dar probabil ca nu sunt inca in publicul lor tinta. Cand o sa ajung un top executive de succes cu siguranta o sa trec in fiecare dimineata sa-mi iau o cafea Starbucks “to go”, chiar daca biroul meu va fi in partea cealalta a orasului.

Leave a Comment