All that Jazz and Website Planning

Niche market este calea spre care se indreapta industriile de consum. Productii targetate, orientate, indreptate catre consumatori.

Productia in masa frustreaza consumatorii pentru ca le umbreste personalitatea. Ipod-uri personalizate, sectiunile de stiri preferate primite in newsletter, colectii specializate in librarii, haine customizate, din ce in ce mai multe publicatii de nisa, productii targetate. Nu pot sti daca majoritatea va avea doar un fin suport de legatura / mentinere, in timp ce, la un nivel la mai profund, va fi compusa din multitudini de minoritati. Insa observ ca nevoia de a se remarca este una stringenta.

In facultate am realizat pentru un curs un site in echipa. Nevoia de a face lucruri care sa se adreseze unui numar mai mic de potentiali consumatori, insa care sa le satisfaca acestora asteptarilor, imi era cunoscuta. Situl meu se adresa locuitorilor unui cartier bucurestean si continea date despre scoli, farmacii, magazinele din cartier si multe fotografii.

Ce nu stiam eu atunci: ca sa existi pentru un subiect trebuie sa apari in motoarele de cautare. Pentru asta iti trebuie cuvinte cheie principale si generale, care sa genereze cat mai multe rezultate. Titlul si descrierile listate trebuie sa fie interesante pentru potentialii cititori, altfel exista posibilitatea ca nici macar sa nu deschida situl.

Procesul de brainstorming pentru planificarea unui website poate incepe de la cei 5 W, aplicabili oricarei intentii de comunicare. Who tells what to whom, when and where?
Cui te adresezi? Daca poti sa raspunzi la asta vei sti care iti este concurenta, din ce domeniu vor fi cuvintele cheie alese, cum iti poti fideliza vizitatorii si toate acele lucruri care vor urma in faza post-planning. Avand deja primele doua variabile: cui si unde (evident, pe intenet), nu trebuie sa uiti ca o pagina greu incarcata va alunga vizitatorii. Cum spunea si Catalin, toata lumea vrea totul cat mai repede posibil. Pentru producatorii de informatie, “To be on the wire is life. The rest is waiting.”, ca-n All that Jazz.

Ce fonturi sunt recomandate, cate imagini incarcate, ce rezolutia, cate browsere vad situl, ce meniu este mai usor de folosit si de ce? Detaliile in Un site web de succes de la conceptualizare la lansare.

1 Comment »

  1. Vladimir said,

    October 11, 2006 @ 21:44

    Cati dintre clientii romani dau doi bani pe astea? Sincer!

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Leave a Comment