Delivering future to the end-user

Cu aceasta promisiune ne-a sedus seminarul de Networked Media organizat ieri de McCann-Erickson. Si nu doar pe noi, daca ne gandim ca inainte chiar de ora stabilita, o multime de specialisti in media, telecomunicatii, advertising si alte asemenea domenii interesante erau deja acolo asteptand inceperea ostilitatilor.

Si intr-adevar s-a demarat in forta, cu o discutie despre modul in care evolutia tehnologiei afecteaza televiziunea clasica. Sau de fapt o provoaca la performanta? Mai au formatele traditionale vreo sansa in conditiile in care totul pare sa conduca din ce in ce mai mult spre atotputernicia utilizatorului? Daca el are timp doar pentru jurnale de stiri de 3 minute primite pe telefonul mobil, inseamna asta sfarsitul televiziunii as we know it?

Intrebari interesante, care nu numai ca nu si-au gasit raspunsul dar au fost amplificate de discutiile ce au urmat. Avem Mobile TV si Interactive TV, dar stim ce sa facem cu ele? Exista continut suficient de calitativ pe care consumatorii sa-l plateasca? Si daca nu, de ce?
Poate e in continuare mai profitabil sa ne bazam pe publicitate pentru a putea oferi gratuitate. Dar este industria de advertising pregatita pentru provocarile ridicate de Networked Media? Prin alte parti cam este, dupa cum ne-a demonstrat un domn de la dentsu Italia. Prin aste parti, cam nu (inca).

Seminarul s-a incheiat la fel de aprins cum incepuse, cu o dezbatere pe tema continutului generat de utilizatori. Ce este, ce nu este si cum sa depasim aceasta “etapa a filmuletelor funny” care ne asalteaza din toate colturile Internetului. N-ar trebui sa fie o noutate pentru nimeni ca user-generated content presupune mai mult decat atat.

Discutii aprinse, invitati interesa(n)ti, subiecte controverste: ziua de ieri a fost o surpriza placuta in peisajul evenimentelor de gen. Si nu doar pentru ca s-a desfasurat in acelasi studio in care se filmeaza si “Surprize-Surprize”.

Leave a Comment